ניהול יחסי ציבור לרופאים

ניהול יחסי ציבור לרופאים מדוע זה חשוב?

עם התפתחותו של ענף הבריאות, כך גם התפתחו השיטות בהן משתמשים הרופאים כדי למשוך מטופלים ולהשפיע על הקהילה שלהם. לפני חצי מאה, תליית מודעות ומוסר עבודה מוצק היו סוד ההצלחה. בקהילות רבות למעשה, זה באמת היה כל מה שצריך. נלך כמה עשורים קדימה והדור החדש של הרופאים למד כיצד להסתגל לסביבת טיפול מנוהלת שבה ערבוב ושילוב של מערכות בריאות עם תוכניות תשלומים היו המפתח. כך שלארגונים רפואיים גדולים היה את כל המנוף בניהול משא ומתן על חוזים וכיבוש נתחי שוק נחשקים.

עכשיו, העולם השתנה שוב. כיום, על הרופאים לדעת למצב את עצמם בשוק שירותי הבריאות, תוך כדי שימוש בשיוך אסטרטגי, יכולת להתבלט ופעילות על פי פילוסופיה שבעיקרה איכות (ולא מונעת נפח) היוצרים לקוחות לכל החיים.

קבלו את הכרת העיתונות המגיעה לכם

טלוויזיה, רדיו, עיתונאות כתובה, כתבי עת רפואיים. ישנן דרכים רבות לשווק ביעילות עסקים רפואיים, אך אף אחת מהן אינה חסכונית או אמינה כמו יחסי ציבור (PR). האמינות ביחסי ציבור נובעת מכלי התקשורת המציגים עסק במאמרי החדשות שלהם, ובעיקר תומכים בחברה, במוצר או במומחה המוצג, והכל ללא עלות. בשלב זה יתכן שאתה שואל את עצמך כמה שאלות … “איך יחסי ציבור קשורים לעסק שלי?” “למה שהתקשורת תתעניין בי?” “איך אוכל להגיע אל התקשורת עם הסיפור שלי?”

האם אנשים מתעניינים במה שיש לי לומר?

כן, התקשורת מעוניינת במה שיש לרופאים ומומחים רפואיים לומר, אם ההודעה ארוזה נכון ורלוונטית לקהל שלהם. תלוי בגודל שוק המדיה שלך, יחסי ציבור יכולים לקחת אותך מלהיות לא ידוע, ולהפוך אותך למומחה המקומי בתחום הבריאות, ומקור לתגובות על התפשטות השפעת השנה, שינויים בביטוחי הבריאות או סיפורי בריאות גדולים אחרים שמתפשטים ברחבי הארץ .

כיצד יחסי ציבור קשורים לעסק שלי?

יחסי ציבור קשורים לכל עסק המציע מוצר או שירות. לעתים קרובות, הסיקור התקשורתי מסתכם במי שמקדם את החדשות. אפילו כשחדשות עשויות להיות לא ספציפיות לעסק מסוים, זה העסק שמקדם ראשון חדשות אלה שבעצם מקבל את הסיקור.

כיצד אוכל להגיע לקדמת התקשורת?

כדי להגיע לקדמת התקשורת יש צורך במקצוען יחסי ציבור מיומן שיכול לארוז כראוי את המסר שלכם ולעורר את הסקרנות של הכתבים הנכונים. מחלקת יחסי ציבור טובה בתחום הבריאות תאפשר קידום באופן יזום של לקוחות בתחום הבריאות הן לסחר והן למדיה צרכנית, וכתוצאה מכך הם יראו יותר ויותר הפניות ואזכורים שהלם וכך גם עוד מטופלים.

אמנם יש הרבה כלים בארגז כלים שיווקי, אך אף אחד מהם אינו מתאים יותר לרופאים של היום מאשר יחסי ציבור. הסיבה לכך שמדובר ביחסי ציבור, יותר מפרסום, דיוור ישיר, מדבקות פגוש או יוזמות דומות אחרות, היא שניהול יחסי ציבור משלבת אמינות גבוהה עם עלות נמוכה יחסית. משאבים שהוכנסו ליחסי ציבור הם השקעות טובות שכן יחסי ציבור יכולים לעזור לבנות את המותג שלך (כן, אפילו אדם הוא מותג), להעלות את הנראות שלך ולמצב אותך ואת המרפאה שלך באור חיובי.

ביצוע אפקטיבי של תוכנית יחסי ציבור כרוך באסטרטגיה וטקטיקות, מדע ואמנות, יסודות ויצירתיות. וכמו שרופאים רואים את מלאכתם באמצעות מיזוג חינוך הכרחי עם ניסיון מעשי, כך גם אנשי מקצוע יחסי הציבור הטובים ביותר מוצאים דרך להעביר בהצלחה את תיאוריית ספרי הלימוד לעולם האמיתי.

לרופאים שרוצים לטבול את בהונותיהם במים אלה, הנה מספר סודות לבניית המוניטין שלך באמצעות יחסי ציבור:

התחבר לתקשורת מקומית

התחל באסטרטגיית מדיה יזומה עם מפרסים מקומיים בטלוויזיה וברדיו. המשמעות היא שליחת הודעות לעיתונות על רופאים חדשים המצטרפים למרפאה או למרכז הרפואי, מעורבות בקהילה המקומית, שירותים חדשים המוצעים או אבני דרך שהושגו. אסטרטגיה טובה נוספת בתקשורת כוללת כתיבת טור עצות בריאות שבועי או חודשי לעיתון הקהילה שלך שישמשו אותך שימוש חוזר גם במרפאה שלך כפרסום פנימי בלובי, למשל.
ניתן גם לעלות ולפרסם באתר שלך וזה אף יכול להועיל לקידום האורגני של האתר.

הושט יד אל הקהילה

מצא הזדמנויות לדבר על תחום המומחיות שלך במפגשים קהילתיים או עסקיים מתאימים. באופן דומה, חפש סיכויים לדבר במקום העבודה של מעסיקים מקומיים או אירועים בחסות מעביד. בכדי למקסם את ערך השיחות הללו, הזמינו את התקשורת. בדרך זו, יש לך ולמסר שלך פוטנציאל להגיע ליותר אנשים בפועל.

זה פשוט, צא מהמשרד והפוך את המרפאה שלך למוכרת בכל הקהילה שלך באמצעות מאמצי הקהילה. אחרי הכל, כל אלה הם המטופלים הפוטנציאליים שלך.

כשהמרפאה שלך לוקחת חלק בפעילות למודעות לסרטן, או בפעולות אחרות כמו שולחן ביריד או לשתף פעולה עם עמותה מקומית באירוע הבא שלה, כל אלה דרכים בעלות נמוכה להביא את המרפאה שלך למודעות אצל אנשים בקהילה, במיוחד אלה שבכלל לא הכירו אותה לפני כן.

זכור, יש סיבה טובה שכל חברה מחברות קטנות כמו חנות המחמד המקומית ועד לחברות גדולות כמו מקדונלד’ס לוקחות את הזמן לביצוע פעילויות קהילתיות. זוהי אסטרטגיה יעילה יחסית בעלות נמוכה להגברת המודעות של כל עסק.

נצל הזדמנויות

חפש הזדמנויות להחדיר את ההודעות והפעילויות שלך בצורה חכמה ביחד עם אירועים בריאותיים מתאימים כמו חודש מודעות לטרשת נפוצה או שבועות שקוראים לתשומת לב לסוכרת, סרטן, אלצהיימר וכו’. תוכל למצוא רשימה של כל אירועים האלו בקלות.

להיות עדכני ורלוונטי

פיתוח אסטרטגיה מקוונת המאפשרת לך לדחוף הודעות ישירות למטופלים שלך או לחברי הקהילה האחרים בצורה אפקטיבית בזמן. המשמעות היא שמירה על אתר עדכני שלך כמו גם הזמנת תקשורת דו כיוונית באמצעות מדיה חברתית, ולאפשר למטופלים שלך (ואחרים) לתקשר איתך דרך המדיום שהם מרגישים הכי בנוח. היום הכל קשור לחוויית המטופל וזה כרוך באינטראקציות שלך לפני, במהלך ואחרי הביקור במשרד.

השימוש במדיה החברתית למטרות עסקיות איננו חדשני יותר – זהו כעת הנורמה. זה לא אומר שהמרפאה שלך צריכה להיות בכל רשת חברתית שנמצאת שם בחוץ – זה ייקח זמן רב מדי – אבל לכל הפחות צור נוכחות בפייסבוק.

עמוד הפייסבוק של המרפאה שלך אמור לשמש כמשאב עבור חולים, שיהיה מעבר לעמוד נוסף שהם מסמנים לו לייק. למעשה יש צורך ביחסי גומלין בדף, וזהו המפתח להצליח להגיע למטופלים הנוכחיים שלך.

כמו כן, בכל פעם שמטופל מקיים אינטראקציה עם דף המרפאה שלך, הוא מופיע על ציר הזמן בפייסבוק כדי שכל חבריו בפייסבוק יוכלו לראות, ומציב את המרפאה שלך מול קהל חדש לחלוטין, מה שיכול להוביל לחולים חדשים.

ברור שמטופלים אינם יכולים ליצור אינטראקציה בדף אם הם לעולם אינם נמצאים בו. לכן, חשוב לטפח סביבה שהיא מזמינה ושימושית עבור מטופלים, לספק דברים כמו טיפים לבריאות, תזכורות על חיסוני שפעת ותשובות לשאלות נפוצות.

זה לא צריך לקחת יותר מדי מאמץ כדי להביא חולים לדף שלך, מכיוון שסקר שנערך לאחרונה מראה כי לפחות 90% מהאנשים משתמשים בפייסבוק כמקור למידע על שירותי בריאות.

אם אתה עדיין לא חושב שמרכז הרפואי שלך יכול להשיג עוקבים בפייסבוק, בדוק חברות קטנות ולא מוכרות לכאורה, תוכל לראות שאפילו לחברות כאלה יש לרוב יותר מ-10 אלף עוקבים.

מינוף מערכות היחסים עם בתי חולים:

יידע את בית החולים שלך שאתה זמין כמקור כאשר התקשורת מתקשרת, כאשר הם דורשים מרופא לצטט בעלון העובדים שלהם, או כאשר הם זקוקים לרופא שייצג אותם בתפקיד קהילתי. פעולות אלו דורשות התחייבות של זמן, אך היא תשתלם בצורות שונות כמו נראות, רצון טוב ובניית אמון.

אולי פספסת משהו:
אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף!
רוצה להתייעץ?

רוצה לקבל פרטים כיצד אנו יכולים להגדיל את כמות המטופלים במרפאה שלך?

מלא/י את הפרטים:
פתח צ'אט
1
לשיחת ייעוץ ללא עלות 💬
היי👋
איך אפשר לעזור?