שיווק קליניקות

שיווק בתחום הבריאות הוא תהליך של פעילות אסטרטגית ותקשורת

שנועד למשוך צרכנים בתחום הבריאות, להנחות אותם במסע הבריאות שלהם ולהקפיד על מעורבותם במערכת הבריאות.

אסטרטגיית שיווק מתוחכמת בתחום שירותי הבריאות משלבת טקטיקות מקוונות ולא מקוונות כדי לפתח תכנית רב-ערוצית, שהיא באותו זמן גם מפולחת מאוד וממוקדת, כדי להשיג את יעדי הקליניקה.

בנה אתר רפואי מגיב

אתר אינטרנט מגניב הוא אתר שמתאים אוטומטית לגודל המסך, כך שהחוויה זהה בין אם ניתן לגשת לאתר במחשב, טאבלט, הטלפון שלך או כל מכשיר נייד. זוהי הנורמה (חשוב לדעת שגוגל מתכננת ליישם אינדקס בו יהיה תעדוף לאתרים מותאמים, כולל אתרי הבריאות, עד ספטמבר 2020) בעיצוב אתרים כיום – אך יותר מכך, זה מה שמנועי החיפוש מחפשים בעת סריקת אתר בריאות כלשהו כדי לקבוע כיצד לדרג אותו.

גוגל דואגת לחוויית המשתמש והיא תתעדף מתחרים שיש להם אתר מותאם לנייד. באופן כללי, אתרים מגיבים עובדים הכי טוב עבור חווית הבריאות הדיגיטלית הניידת. אך גם אם כרגע יש לך אתר מגיב, עליך לבדוק שהתוכן והתמונות ממשיכים להיטען כראוי בניידים.

בדוק את מהירות טעינת האתר

משווקים החוקרים את התנהגויות המשתמשים באופן מקוון הוכיחו כי מטופלים כיום פחות מוכנים לעמוד בזמני טעינה איטית מאי פעם. לוקח רק 5 שניות לאבד מטופל פוטנציאלי שמחליט לנווט למקום אחר בגלל האתר האיטי שלך.

למען האמת, מדובר בבעיית חוויית משתמש אחרת העלולה לגרום לירידת האתר שלך בדירוג בתוצאות  החיפוש. אם זמני הטעינה הם איטיים, דבר עם מפתח האתר שלך על דרכים להאיץ את הטעינה.

מינוף במדיה החברתית (בדרך הנכונה)

יותר מדי בתי חולים ומרפאות מסתמכים על פעילות קידום אורגנית עבור חלק גדול מאסטרטגיות השיווק הדיגיטליות שלהם. מדיה חברתית אורגנית פירושה פרסום תמונות, עדכונים, אירועים ועוד ישירות לפלטפורמת פייסבוק, טוויטר או אינסטגרם וזו אסטרטגיה טובה על מנת לבנות את המותג שלך וליידע את המטופלים מה חדש.

עם זאת, זה לא אמור להיות האסטרטגיה החברתית היחידה שלך. פרסום בתשלום במדיה החברתית הוא דרך טובה יותר להגיע לאנשים הנכונים העשויים לחפש את השירותים שלך. בואו נודה בזה: מעטים משתפים פוסטים מארגוני בריאות מקומיים באופן מקוון אלא אם כן הם כבר קשורים לקליניקה, או יותר נכון, מועסקים על ידה.

מדיה חברתית בתשלום היא יותר מאשר לחיצה על כפתור “העלה פוסט” שמופיע כשאתה מפרסם מהדף העסקי שלך. PPC או באנרים ופרסומות באתרים אחרים, מצריכים אסטרטגיות ותקצוב כדי למקד אותם לקהל שאתה רוצה.

הוספת ביקורות של לקוחות והפצה שלהם באופן מקוון. ביקורות יכולות להיות כלי שיווקי רב עוצמה כאשר משתמשים בהן באופן יצירתי וכנה.

אף מטופל לא מעוניין לבקר בקליניקה שאינה כוללת ביקורות ברשת. ככזה, וודא שיש לקליניקה שלך ביקורות באתרי ביקורות שונים. אפילו יותר טוב, בקש מהמטופלים שלך להשאיר ביקורת באתר שלך.

אז הקפד לכלול סעיף בתוכנית השיווק של הקליניקה שלך עבור הכללת ביקורות. אתה יכול גם להשתמש בהן באופן פעיל ולשתף אותם במדיות החברתיות. אתה רוצה לקבל את ההסכמה של המטופלים שלך ולהצליח לגרום להתפשטות הביקורות האלו עד שיגיעו למטופלים פוטנציאלים. אתה יכול כמובן לפרסם אותם גם באתר האינטרנט שלך ואפילו להדפיס אותם על עלונים ולהציג אותם באופן בולט במשרד שלך.

ביקורות הם כוח. הביקורות מהוות אישור על העבודה הטובה שאתה עושה. לכן, עליך לכלול איסוף וקידום של ביקורות חיוביות בתוכנית השיווק שלך עבור הקליניקה.

פעל להוות סמכות בתחום הרפואה הרלוונטי לקליניקה שלך

מטופלים פוטנציאליים זוכרים אותך כשאתה מצליח למקם את עצמך כסמכות בהתמחות הרפואית שלך. אסטרטגיית יחסי הציבור שלך צריכה לכלול שימוש באמצעים ובערוצים המתאימים כשיש לך מה לשתף – זה פרסום בחינם עבור הקליניקה שלך.

אתה יכול לעשות זאת בעזרת בלוגים בהם תפרסם את העדכונים האחרונים בתחום ההתמחות שלך, או להתארח כמומחה בתחום ככותב אורח באתרים יפים, כתבות או תוכניות טלוויזיה העוסקות בבריאות.

בדוק אפשרויות מדיה מסורתיות

בתי חולים, ארגוני בריאות וקליניקות רבות חוששים להשקיע בהזדמנויות תקשורתיות חיצוניות (לא מקוונות): מקורות פרסום מסורתיים כמו רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות ועיתונים. זאת אכן השקעה משמעותית, ולכן עליכם להיזהר היכן אתם מוציאים את כספכם בכדי לראות את התוצאות הטובות והמוחשיות ביותר.

היעזרות באנשי שיווק מקצועיים שיבחרו ויחליטו על האמצעים הנכונים בשבילך, היא הדרך הטובה ביותר לוודא שהפרסומות שלך נראות על ידי האנשים הנכונים בזמן הנכון. שלט חוצות באמצע שום מקום מביא מעט מטופלים חדשים אם בכלל, אך פרסומת טלוויזיונית המופעלת בערוץ עם דמוגרפיה המייצגת את המטופל הממוצע שלך יכולה לעשות פלאים עבור החזר ה- ROI שלך.

אל תזניח את המטופלים הנוכחיים שלך

אף על פי שזה לא ישתווה לפרסום דיגיטלי, הפניות מפה לאוזן צריכות תמיד להיות חלק מהאסטרטגיה השיווקית הכוללת שלך בתחום הבריאות.

תדאג למטופלים שלך לאחר פגישה או הליך ותבדוק מה שלומם. שאל על משפחות המטופלים שלך. שלחו מיילים ותזכורות בדואר לקביעת פגישות מעקב (באופן אישי או באמצעות רפואה טלפונית), ועשו כל שביכולתכם בכדי לשמור על קשרים רפואיים. המטופלים תמיד יעריכו את זה שהשקעת זמן ועשויים להמליץ על הקליניקה לחבריהם ובני משפחתם.

אולי פספסת משהו:
אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף!
רוצה להתייעץ?

רוצה לקבל פרטים כיצד אנו יכולים להגדיל את כמות המטופלים במרפאה שלך?

מלא/י את הפרטים: