המרפאה שלך כבר מקודמת בצורה טובה?
יש פניות חדשות בכל חודש ומטופלים חדשים מגיעים? מעולה!
זה בדיוק הזמן לשלב אותנו בתוך מערך השיווק הקיים כדי שנוכל לעזור לך להגדיל את פעילות המרפאה.
נציג של MedAds יגיע אליך, יכיר וילמד את הנתונים מקרוב, ינהל את כל מערך השיווק והמכירות של המרפאה ויתפקד כמו מנהל שיווק In-House אצלך. כל זאת במטרה לשפר תהליכי סגירת תכניות טיפול, ניהול נכון של פניות וספקים, סימולציות מכירה ועוד.
שיווק בתחום הבריאות הוא מרכיב בלתי נפרד לתחזוק צמיחה קיימת. בלעדיו, לא יהיה זרם של חולים חדשים, ואפילו המטופלים הנאמנים שלך עשויים לאט לאט להיעלם בזה אחר זה. ענף הבריאות משתנה במהירות. מה שהיה בעבר ענף מבוסס נפח שמרכזו את הרופא, הפך לתעשייה מבוססת איכות שמתרכזת במטופל. ככל הנראה קיימים מספר רב של קליניקות ומרכזים רפואיים בתחום מסוים המספקים שירותים זהים או דומים יחסית. שיווק מראה לחולים פוטנציאליים שלא רק שהקליניקה שלך שונה מהמתחרים, אלא שהיא גם אפשרות הטובה ביותר עבורם.
ישנן המון אפשרויות העומדות לרשות המטופלים בכל הקשור לטיפול רפואי. לכן, המטופלים היום לא מרגישים ‘תקועים’ עם הרופא או הקליניקה שלהם, הם מודעים לכך שיש להם אופציות רבות. שיווק המרפאה שלך מספק לך קו פתוח לתקשורת עם קהל המטופלים שלך כדי לעורר את עניינם בשירותים שאתה מציע ועל מנת לבנות אמון במרפאה שלך.
שיווק בתחום הבריאות מאפשר לך להגדיל את קשרי המטופלים שלך ולטפח מערכות יחסים אלו ליצירת מטופלים נאמנים לטווח הארוך. שיווק מוצלח בתחום הבריאות מוביל למציאת מטופלים חדשים שמוכנים להתחייב למרפאה שלך, ומעורבות מוצלחת של מטופלים מובילה למרפאה משגשגת.
באמצעות ניהול שיווק בתחום הבריאות, מטופלים עכשוויים ופוטנציאליים מקבלים יחס איכותי מכל היבט ובכל אמצעי התקשרות השייך למרפאה שלך, כולל אתר האינטרנט, דפי מדיה חברתית, נציגי שירות לקוחות ותשומת לב אישית של רופאים. הדרך הטובה ביותר לדמיין כיצד עובד שיווק בתחום הבריאות היא לחשוב על המטופל כלקוח. ללקוחות יש אינסוף אפשרויות לבחירה, אז מדוע הם צריכים לבחור בך? האסטרטגיה השיווקית שלך צריכה לשקף את התשובה לשאלה זו.
אם יש לך שיווק לקוי או שאין לך שיווק כלל, המותג שלך יסבול. כן, המרפאה שלך עובדת באופן דומה לכל מותג אחר בענף אחר. המטופלים הם שמניעים את כל תעשיית הבריאות של ימינו, ולכן להרשים את המטופל (הלקוח) הוא מרכיב חיוני שיניע את המרפאה שלכם במעלה התחרות.
בכלכלה המורכבת והולכת וגוברת של ימינו, ניהול עסק בתחום הבריאות הוא לא פיקניק.
חשוב מאוד שתהיה לך אסטרטגיה שיווקית ברורה גם בשירותי בריאות, כולל תוכנית ותקציב מתוכננים היטב, כדי שתישאר בראש התחרות. אחרי הכל, למטופלים יש יותר אפשרויות מאי פעם כשבמדובר על היכן לפנות עבור שירותי בריאות. אם אתה נרדם, אתה מפסיד.
עם כל כך הרבה מידע זמין באינטרנט, מטופלים כבר לא מרגישים שהם צריכים ללכת לרופא, למרפאה או לבית החולים הקרוב ביותר. זה המקום שבו תוכנית שיווק איתנה בתחום הבריאות מועילה במיוחד. יחד עם אסטרטגיה מתוקצבת כפי שהסברנו, תוכנית שיווק טובה תעזור לכם להגביר את זרימת המטופלים, לשמור על לקוחות מאושרים ובסופו של דבר להגדיל את החזר ה- ROI העסקי שלכם.
בפועל, תוכנית שיווק נהדרת בתחום הבריאות מאפשרת לכם לצפות, להעריך, להכין ולפתח מפת דרכים לפעול על פיה בכדי לשפר בצורה דרסטית את הסיכויים שלכם בניהול נכון של השיווק שיאפשר לעסק שלכם לצמוח. זה כלי עסקי חשוב ביותר עבור כל רופא, מרכז רפואי, קליניקה או בית חולים וכולם צריכים להחזיק בניהול העסק שלהם.
היום ניהול שיווק בתחום הבריאות כולל הרבה מאוד דרכי שיווק. אך מה שחשוב הוא להבין את קהל היעד שלך, את הייחוד שיש לך להציע ולהצליח להעביר זאת באמצעים הנכונים ובדרך המתאימה. זהו בעצם ניהול שיווקי.
כמובן, ישנם יתרונות רבים אחרים המגיעים עם תוכנית שיווק טובה בתחום הבריאות:
רופאים אומרים לחולים כל הזמן שמניעה היא התרופה הכי טובה. לכן, עדיף שתהיה אסטרטגיה שיווקית קיימת מאשר לחכות עד שתגלה שאין לך כלל תכנית שיווקית בעת הצורך כאשר נפח המטופלים שלך צונח.
שיווק בתחום הבריאות הוא השקעה עבור רופאים, מרפאות ומרכזים רפואיים. יתכן שתצטרך לשכור עזרה חיצונית ולתכנן תקציב גדול יותר ממה שהיה לך בעבר. אבל בסופו של דבר, זה שווה את זה בשביל השקט הנפשי שלך – לראות את נפח המטופלים שלך צומח מהר מתמיד. כדי לעזור לך, סיפקנו כמה טיפים מובילים שיכללו בכל אסטרטגיית שיווק מתוכננת היטב בתחום הבריאות:
ענף הבריאות המתפתח ללא הרף יכול להציג אתגרים לא מוכרים אפילו למשווקים המנוסים ביותר. צוותי שיווק צריכים להתעדכן בטיפים והמגמות העדכניים ביותר בענף על מנת להבטיח שהם יוצרים אסטרטגיה מרתקת ויעילה שממקסמת את השפעתם על השורה התחתונה של מערכת הבריאות.
הגדרת תקציב ייעודי מתאים עבור שיווק: צוותי שיווק מקבלים לעתים קרובות את התקציב שלהם מההנהלה. לרוע המזל, הקצאת תקציבים בדרך זו מביאה בדרך כלל להקצאה של יותר מדי או הוצאת יתר, מה שעלול. במקום זאת, על המשווקים לנתח קמפיינים קודמים, לקבוע כמה תקציב נדרש ולהציג ממצאים למנהלים לצורך קביעת התקציב.
הכללת השיווק ביעדים הארגוניים: לשיווק צריך להיות חלק קבוע כשאתה בא לבנות אסטרטגיה עסקית כוללת. פתיחת דיאלוג דו כיווני בין שיווק לניהול תאפשר למשווקים להבין את המטרות הכלליות של הארגון. כך גם תוכל לתכנן תקציב ריאלי להשגת יעדים אלה.
בנה מותג רפואי גלוי לעין: חלפו הימים שבהם שיווק ופרסום בתחום הבריאות בוצעו פשוט באמצעות דואר מפה לאוזן או בדואר קופונים. בעידן המדיה החברתית הדברים השתנו באופן דרמטי. שיווק בתחום הבריאות נעשה כעת כמעט אך ורק באופן מקוון. לכן אתה צריך להציב את מותג הבריאות שלך בפני קהל מקוון, תחום שבו תוכנית שיווק יכולה להועיל במיוחד.
מדוד את היעילות של ההוצאה השיווקית שלך: כשאתה משקיע רבות בעסק שלך, קשה לדעת אם אתה מתקדם באמת. קבלת תוכנית שיווק מאפשרת לך מסגרת בה תוכל להגדיר מדדי ביצועים מרכזיים לעסק שלך. בסופו של דבר, זה מספק לך את הכלים ואת ההזדמנות לבחון מחדש ואולי לשכלל אלמנטים בתוכנית שלך. במילים אחרות, קביעת תוכנית שיווק חזקה בתחום הבריאות עוזרת לך להגדיר את העסק שלך להצלחה כבר מההתחלה.
נתח את התחרות: להרבה מרפאות יש מטרות ויעדים דומים ואין סיבה שלא לתמד מההצלחות והטעויות שלהן. עריכת ניתוח תחרותי וקבלת הבנה טובה יותר של האסטרטגיה שלהם (כולל מה עבד ומה לא) תעזור לבנות מפת דרכים להצלחה של הצוות שלך.
התנסה בערוצי השיווק השונים: למשווקים יש רשימת ערוצים אינסופית לכאורה שניתן לפרסם עליהם, אך יש להם תקציב שיווק מוגבל. אתה רוצה להפיק את המירב בתקציב השיווק שלך והרבה פעמים בחירת ערוצי השיווק המתאימים היא מכרעת – לכן חשוב לבדוק ולחקור אלו מערוצי השיווק מתאים לתחום בו אתה מתעסק, לקהל היעד שלך וכו’.
יכול להיות שמתאים לך יותר קידום אורגני או שקידום ממומן בפייסבוק עובד לך הכי טוב בדרך כלל להצלחה הכי טוב זה לשלב בין כל ערוצי השיווק.
בנה את המותג שלך: צרכנים לא קונים מוצרים או שירותים שהם לא מכירים או סומכים עליהם. באופן דומה, מטופלים לא יבחרו בבית חולים או ברופא שהם לא מכירים. לכן, ההמלצה היא שמרפאות חדשות (וגם ותיקות) ישקיעו חלק מתקציב השיווק הכולל שלהן בפעולות עבור מיתוג המרפאה. זה יעזור להפחית את ההוצאה הדרושה לרכישת מטופלים ולשימורם בהמשך.
בנה קשרים עם התאמה אישית: למרות האופי האישי של תחום הבריאות, הרבה שוכחים לשלב באסטרטגיות השיווק שלהם התאמה אישית. על המשווקים למנף את הנתונים ההתנהגותיים והדמוגרפיים הכלולים ברשומות הבריאות האלקטרוניות שלהם ובתוכנת ניהול קשרי הלקוחות שלהם על מנת למקד את השיווק שלהם במטופלים פוטנציאליים שיש סיכוי גבוה שהם יתעניינו בשירותי הבריאות שאתה מציע.
לסיכום,
למבקשי שירותי בריאות אפשרויות רבות מתמיד. עם כל כך הרבה מידע זמין ברשת, מטופלים אלה אינם חשים עוד צורך לבקר בבית החולים הקרוב ביותר, או במרפאה הקרובה ביותר למיקומם. היום גש לרוב יש יותר ממקום אחד המספק טיפול רפואי מקומי לקהילה אחת. זו הסיבה שכל כך חשוב שתהיה תוכנית שיווק מתוכננת ומתוקצבת – על מנת להגיע לחולים חדשים וחוזרים באזורכם ברגע הטוב ביותר.
שיווק בתחום הבריאות, גם אם אתה מרוצה מהיקף המטופלים הנוכחי שלך, לא יכול לקרות בלי אסטרטגיה שיווקית מתוכננת שתאפשר לשמור על מותג הבריאות שלך בחזית מחשבתם של אנשים. חשוב על כל הסיבות שמישהו עשוי להחליט להחליף ספקים בתחום הבריאות: שינויים בסוג הביטוח הרפואי, מעבר דירה, חוסר שביעות רצון מזמני ההמתנה או סתם חוויה שלילית אחת. ללא ניהול נכון של שיווק המרפאה שלך, אינך הבטחה שתצליח לשמר את נפח המטופלים הנוכחי שלך לנצח.